måndag 16 juli 2018

Sista dagen i Italien och vidare mot Kroatien

Vi satte klockan för att vinka av familjen Scott som nu skulle bege sig mot Sverige igen. Vi sover gudomligt i vagnen så sätter vi inte klockan försvinner förmiddagen bort.

Efter frukost och disk begav vi oss iväg på en runda till matbutiken för att bunkra upp i kylen och handla lite vin efter tips vi fått. Runt 2 euro flaskan så det kändes överkomligt. :-)

Därefter tog vi en cykeltur hela familjen för att utforska läget. Galet många campingar i närområdet, tror det stod runt 30 st. Cykla i den värmen tar på krafterna och vi fick pausa med en glass och en "stor" kopp kaffe till mig på en camping.

När vi kom tillbaka och hade svalkat oss på badlandet så började vi nerpackningen av tält och all kringutrustning för att kunna rulla direkt på morgonen. Det tog en stund och vi beslöt oss för att hoppa matlagningen och gick på restaurang även denna kvällen. Ingen höjdarna mat men de vet hur man tar betalt.

Avslutade med lite lördagsgodis där barnen låg och mös med sina ipads i Tildes säng.

Vi hade bestämt oss för att rulla mot Krk och hoppas på att det fanns lediga platser. När vi kollade på nätet kvällen  innan fick vi inga träffar med hoppades att det berodde på att det var så nära inpå.

Det var en del terräng på vägen, upp och ner för bergen på modell smalare europaväg. Men efter någon timme så var vi framme på plats, hittade campingen så gott som direkt efter bron ut på ön och visst fanns det plats. På vägen har vi mött flertalet bilar med flaggor och annat, de är peppade inför vm finalen senare idag.

Campingen är nyöppnad sedan 1 månad tillbaka och allt är superfräscht här. Campingplatserna ligger i etapper och vi ligger ända nere vid stranden. Havsutsikt på ena hållet och poolen  åt det andra. Slog upp tältet men det är så gott som omöjligt att slå ner tältpinnarna. Blir till att skriva upp borr på listan inför nästa Kroatien tur. Men nu slipper vi iaf sand överallt. :-)

Slappade vid poolen resten av dagen fram till matchen mellan Kroatien och Frankrike. Vi fick ett bord inne på restaurangen där vi tittade på matchen och passade på att äta samtidigt.

Kvällen avslutades med en promenad på campingen. De har byggt upp det mesta på pitcharna men både vatten och avlopp och flertalet stugor, men där är de fortfarande inte riktigt klara så det blir stort här när de är färdiga. Kolla in servicehuset på sista bilden, riktigt snyggt.

Något som också är riktigt bra här är Internetet, både jag och Elias har kämpat med våra uppladdningar innan i flera dagar. Här bara rasslade det till. Tumme upp för det. 👍